Week van de Werkstress bij ABN AMRO

Met ruim 16.000 medewerkers bedient ABN AMRO retail, private banking en corporate banking klanten. De primaire focus ligt op Nederland, met selectieve activiteiten in het buitenland. In de Week van de Werkstress (van 13 t/m 16 november) biedt ABN AMRO haar medewerkers de mogelijkheid om workshops Presteren onder druk te volgen.

Deze workshop is gericht op het versterken van mentale kracht en een positieve focus onder hoge druk. Vaak verschuift de aandacht bij stress naar zaken die de prestatie niet bevorderen of extra energie kosten. Deelnemers aan deze workshop leren wat er dan gebeurt in het brein en hoe ze kunnen blijven focussen op het leveren van een goede prestatie. Waarom ABN AMRO in de Week van de Werkstress extra aandacht heeft voor het thema werkstress vroegen we aan Geertje Vernooij, HR Reward Consultant bij ABN AMRO.

Waarom organiseert ABN AMRO in de Week van de Werkstress workshops voor haar medewerkers?

‘Bij ABN AMRO leven we in een snel veranderende wereld. Wat betekent dat we wendbaar moeten zijn en de werkdruk soms hoog ligt. Met deze workshop kunnen we onze medewerkers tools bieden om hier beter mee om te gaan. Met als uiteindelijk doel onze medewerkers vitaler te maken en het werkplezier te verhogen.’

Waarom hebben jullie ervoor gekozen om dit samen met Lifeguard te doen?

‘Wij werken al langere tijd samen met Lifeguard. De trainers kennen de bank inmiddels goed waardoor ze goed kunnen inspelen op de behoefte van onze medewerkers.’


Wilt u aan de slag met werkstress binnen uw organisatie? Neem voor meer informatie contact op met Mark Janssen, telefoonnummer 030 – 24 00 638, of mail hem via dit formulier.