Voor JDE Peet’s (het bedrijf achter o.a. Douwe Egberts en Pickwick) organiseerde Lifeguard vorig jaar health checks op het hoofdkantoor. Dit jaar mogen we voor twee andere businessunits de health checks organiseren. Het doel: medewerkers de sleutel in handen geven tot een gezonder en energieker leven. De health checks vinden plaats op 6 verschillende locaties verdeeld over het hele land. De pakkende campagne die hiervoor ontwikkeld is, delen we graag – ter inspiratie!
Aansprekende interne communicatie draagt bij aan het succes van de health checks. JDE vroeg Buro Rietveld een campagne te ontwikkelen. Medewerkers kregen een uitnodiging thuisgestuurd voor een uitgebreide health check met een persoonlijk coachgesprek. De prachtige uitnodigingskaart met vitale koffieboontjes laat zien wat de bedoeling is, en met verschillende quotes wordt getoond hoe een aantal leiders bij JDE tegen vitaliteit aankijkt. Via een QR-code kunnen mensen zich eenvoudig aanmelden. Daarnaast zijn er kaarten en posters verspreid om medewerkers te motiveren de regie voor hun welzijn te nemen. Na twee weken had ruim één derde van de genodigden zich al aangemeld!