Deelnemers nog beter helpen hun doelen te halen

Wing Chin werkt sinds 2017 bij Lifeguard in het Solutions team als developer van digitale content oplossingen. Wing: “Daarnaast werk ik mee aan de website van Lifeguard om de online presentatie te verbeteren en de vindbaarheid van onze dienstverlening te vergroten. En ik heb een rol in het interne informatiemanagement: hoe kunnen we behoeften omtrent interne werkprocessen het beste vertalen in handige tools voor informatievoorziening?”

Online ondersteuning van deelnemers

“Als developer houd ik mij bezig met de innovatie en de technische ontwikkeling van efficiënte en duurzame vormen van content oplossingen waarmee we, via het Healthguard portaal, onze vitaliteitsprogramma’s digitaal ondersteunen. Door middel van ‘blended learning’ – de combinatie van digitale toepassingen met fysieke interventies zoals health checks, coaching en trainingen – willen we deelnemers nog beter helpen hun doelen te halen en nieuw gedrag vast te houden.”

Proactief en reactief

“Zo heb ik in samenwerking met mijn content collega’s de ‘Short tracks’ en ‘Deep dives’ gebouwd die ingezet worden bij onder andere AEGON, BCG, ING en Unilever. Deelnemers krijgen deze content proactief aangeboden met een bepaald tijdsinterval. De content omvat opdrachten, uitleg, tips en weetjes waarmee deelnemers aan de slag gaan met verschillende vitaliteitsthema’s. Ook is er kort geleden een nieuwe versie van de Library gelanceerd. Deze heb ik zo gebouwd dat deelnemers met behulp van filters en zoekfuncties makkelijk artikelen, video’s, documenten en andere vormen van content op het gebied van vitaliteit kunnen vinden over onderwerpen waar zij zelf in geïnteresseerd zijn. Deze items zijn allemaal door onze experts geselecteerd en beoordeeld of ze bij onze visie passen.”

Vrijheid en teamwork

“De vrijheid die ik bij Lifeguard heb om mijn creativiteit, kennis en vaardigheden in te zetten maakt mijn werk zo leuk. Vooral het moment dat er iets nieuws is opgeleverd waar we als team hard aan gewerkt hebben geeft mij voldoening. Als ook maar één deelnemer door het bekijken van de content geholpen wordt, zijn mijn inspanningen het waard!”