Twee vrouwen zitten aan een tafel met een laptop en koffiekopjes. Een van hen, in het oranje, wijst naar de telefoon van de vrouw in het rood, mogelijk pratend over het ING Lifeguardprogramma. De lichte, binnenomgeving is voorzien van digitale schermen op de achtergrond.

6.500 medewerkers van ING energieker door het Lifeguardprogramma.

Samen met Lifeguard ontwikkelde ING het WQ-programma. WQ staat voor de Wellbeing Quotient. We meten hoe energiek de ING’ers zich voelen en hoe ze door het programma van Lifeguard beter presteren. 82% van de deelnemers zegt door het programma beter om te kunnen gaan met werkdruk. Inmiddels hebben 6.500 mensen in meerdere landen deelgenomen.

Lifeguard verzorgt ook een deel van de onboarding van nieuwe medewerkers en maakt deel uit van het internationaal leiderschapsprogramma.

Een man in een blauw geruite blazer en wit overhemd staat lachend met gevouwen handen, wat de essentie van het Lifeguardprogramma belichaamt. De achtergrond is een kantooromgeving bij ING met een vrouw aan een tafel en een motiverende tekst op de muur, die de samenwerking tussen medewerkers benadrukt.

Alexander Stolze, Lead Health & Wellbeing Benelux:

De bank investeert in het welzijn van medewerkers om hen fysiek en mentaal fit te houden. We helpen hen veerkrachtig en gezond te blijven, zodat zij de beste prestaties kunnen leveren.”

“Lifeguard denkt mee met onze integrale wellbeingaanpak. Van strategie-ontwikkeling, tot teaminterventies en zakelijke klantevenementen. En dat op grote schaal.”

“Lifeguard is een partner die in staat is om de dienstverlening af te stemmen op onze wensen!”.

Het succes van ING in cijfers

9,1
Gemiddelde beoordeling coaches door alle deelnemers van ING
82%
82% Van de ING'ers kan beter omgaan met hun werkdruk
77%
77% Van de ING'ers heeft een verbeterde werk-privé balans