Twee vrouwen zitten aan een tafel in een moderne, overdekte setting. De een, gekleed in een oranje hesje dat doet denken aan het Lifeguardprogramma bij ING, wijst naar een smartphone van de ander in een rood hesje. Een laptop staat open op tafel, omringd door koffiekopjes en tijdschriften, terwijl ze hun rol als medewerker bespreken.

6.500 medewerkers van ING energieker door het Lifeguardprogramma.

Samen met Lifeguard ontwikkelde ING het WQ-programma. WQ staat voor de Wellbeing Quotient. We meten hoe energiek de ING’ers zich voelen en hoe ze door het programma van Lifeguard beter presteren. 82% Van de deelnemers zegt door het programma beter om te kunnen gaan met werkdruk. Inmiddels hebben 6.500 mensen in meerdere landen deelgenomen.

Lifeguard verzorgt ook een deel van de onboarding van nieuwe medewerkers en maakt deel uit van het internationaal leiderschapsprogramma.

Een man in een blauw geruite blazer en wit overhemd staat zelfverzekerd, met gevouwen handen. Op de achtergrond is de moderne ING-kantoorruimte te zien waar medewerkers aan tafeltjes zitten, omringd door muren met motiverende teksten uit het Lifeguardprogramma.

Alexander Stolze, Lead Health & Wellbeing Benelux:

De bank investeert in het welzijn van medewerkers om hen fysiek en mentaal fit te houden. We helpen hen veerkrachtig en gezond te blijven, zodat zij de beste prestaties kunnen leveren.”

“Lifeguard denkt mee met onze integrale wellbeingaanpak. Van strategie-ontwikkeling, tot teaminterventies en zakelijke klantevenementen. En dat op grote schaal.”

“Lifeguard is een partner die in staat is om de dienstverlening af te stemmen op onze wensen!”.

Het succes van ING in cijfers

9,1
Gemiddelde beoordeling coaches door alle deelnemers van ING
82%
82% Van de ING'ers kan beter omgaan met hun werkdruk
77%
77% Van de ING'ers heeft een verbeterde werk-privé balans